online counter

Sunday, February 23, 2014

lemahnye manusia

Assalamualaikum...

Tinggal 35 hari lagi nak pro exam
Cuak,takut xyah ckp..,sume ader
Tp manusia,selalu lalai
Sekali teringat,pastu leka lagi

Call bonda terchenta...duk cerita laa takut nk exam
Dialog dlm dialek ganu,xpaham tnye org sebelah~ehh?:p

Aku: ummi,takunyee nk exam...dok lame doh nim,byk agi dop bacee +.+

Ummi: mu tu takut sokmo,nk pekse je takutt..takut mende dok tau

Aku: takut laa,takut dokdang...takut dokleh jwb,takut doctor hok jage exam tu bekeng blablabla takut tu blabla takut ni blabla

Ummi: kalu duk pikir gituu mmg dok sudohan laa takut mu tuu...kite ni manusia,mmg kmampuan terbatas..buat je bahagian kite tu,usaha...kalu nk kire usahe kite ni mmg dok cukup sokmo...same laa nga amalan,kalu nk harapkan amalan kite secoek tu mmpu ke nk masuk syurga?tp sbb rahmat Allah laa kite mampu...same la jgop nga usaha mu tu,mmg dok akan ckup skmo..tp sbb rahmat Allah,Dia yg ckupkan usaha mu..baru mu buleh jwb pekse...doksoh hirau laa buleh jwb ke dop,buat bahagian mu tuu...hok lain seroh je laa ke Allah...dh usaha,doa tawakal

Aku: senyap

Ummi: duk takut dok ahu kebende (amikkk kn sutirr haha)



Sume yg ummi ckp sume betol...watpe nk takut,Allah tu tak kejam...kite usaha,kite mintak kat Dia konfem dia bg...sedangkan syaitan yg jahat n xpatuh pade Dia mtk hidup smpai kiamat pon Allah bagi~inikan kite ni yg solat insyaAllah cukup 5 waktu,Allah tentu bagii

lapang dada...ayuh beusaha!
Doakan aku kawan2...pro exam 31 mac ni dh
Dh lulus,insyaAllah jd doktor :)

No comments: