Saturday, September 18, 2010

tulun!

Assalamualaikum..

tulun! tulun!
ak tanak benci kau
tp ape yg kau buat tuh wat ak bnci laa kat kau
kau kawan ak,sahabat ak..
ak tanak laa kan
ak da try tanak benci kau..
ak da pk sume bnde2 baek yg k0 penah buat kat ak
sungguh,dulu kau baek kat ak
tp pastu ak still rase bnci lg kat kau
arrgghh,pe pat0t ak buat O_o

ak xsuke k0 yg skrg
k0 da berubah sbb 'dia'
k0 cam da jd 0rg len..ak cam da xknl da k0
k0 cam da jd lupe sbb 'dia'
ak nk k0 yg dlu..
tp ak malas laa nk ckp kat k0..
yg bnde k0 buat tuh wat ak sakit hati

ak rindu sahabat ak yg dlu
sahabat yg ak knl sblm k0 knl 'dia'
Ya ALLAH,buangkan laa perasaan yg xel0k nih
sungguh,ak tanak mbenci sesiape..

**pe tah yg ak mrapu nih..abaikan laa sbb k0rang xpham p0n,ak je yg pham~haha ;)

Thursday, September 16, 2010

rayer

Assalamualaikum

rayer tahun nih ak rase cam lain sket..
sebabnye..mlm rayer tahun nih cam xrase sgt
ummi da prepare msk awl2 ptgnye,skali ngan msk juadah bukak p0ser
umah p0n kt0rng da ciap kemas awl2 ptgnye..
s0,mlm tuh cam tade keje sgt dh
nk tau pe ak buat mlm rayer?
pas smyg isyak duk t'c0ng0k ngan adek ak dpn pntu umah,tgk langit..
byk giler bunge api!chantek!
kiri knan dpn blkg sume bunyi bunge api..best2!

then,kuar nek m0t0 cr nasi himpit kat kedai ngan adek
smbil2 tuh sk0deng laa jiran2 watpe
ader yg ngah bkr lemang,men bunge api,pasang pelite~s0n0k!
best gak nek m0t0 memalam ;)
cr punye cr,tade p0n nasi himpit nye..
last2 kuar ngan ayh nek kete..smbil2 bwk ank buah r0und2
balik tuh tgk tv then tid0 zzzzzzz~

rayer tahun nih berbeze sbb ader ank buah ak (kaseh)
pg2 rayer da menanges..riuh serumah!
time nk pakaikan bju k0mpem mngam0k,tanak kai bju
kdg tuh rmbut p0n payah nk sikat..haha!

pas smyg rayer salam2 1 femly,mik2 gmbr,g rayer kat lam kg
rayer ke-2 bru lik kg abh kat dungun..
n tahun nih,duit rayer dpt sket jer..
sume cam anggap ak da keje k0t O_o

0k,da mls nk citer~hee ^^

Wednesday, September 1, 2010

~buat hati yg ketandusan cinta~

Assalamualaikum..

[ak amik artikel nih drp iluvislam.com..
ak rase menarik tuk dkgsi ngan k0rang..
renungkan lah..]

Sabarlah duhai hati.
Tak perlu kau tagih cinta manusiawi yang bersifat sementara.
Ada cinta yang lebih kekal abadi buat dirimu.
Ada cinta yang bisa membuatkan kau mengalirkan airmata ketika hati merindui.
Ada cinta yang mampu memberikan ketenangan pada jiwamu ketika kamu dilanda keresahan.
Ada cinta yang boleh kau jadikan tempat merintih bila kesedihan datang menjenguk.
Ada cinta yang mampu memberikan apa sahaja yang kamu inginkan.

Namun, kadang-kadang cintamu itu pasti di uji.
Sekuat manakah cintamu padaNYA. sehebat manakah kasih kamu padaNYA.
Datang ujian dalam pelbagai cara. hatta sekecil-kecil perkara untuk menilai kesetiaanmu padaNYA.
Andai kata kuat dan tetap hatimu padaNYA, maka bergembiralah.
Jika hatimu goyah dan meragui kasih sayangNYA selepas didatangkan ujian pada dirimu, maka sedarlah bahawa nilai cintamu disisiNYA masih lemah.
Kembalilah pada cintaNYA yang lebih agung dari kecintaanmu buat dunia dan isinya.

Sudah menjadi sunnahNYA, setiap yang bergelar mukmin pasti akan di uji.
Dari ujian itulah, DIA mencari hamba-hambanya yang benar-benar mendambakan keredhaan dariNYA.
Apakah kau sanggup menghadapi segalaan ujian itu?

Namun, tidak ramai yang mahu mencari cinta yang kekal abadi ini kerana tidak mahu dilanda ujian-ujian ini.
Tidak ramai yang mahu mengeluarkah keringat hatta darah sekalipun untuk merasai manisnya cinta yang bertunjangkan kekuatan aqidah terhadap yang Khalid ini.
Maka sabarlah duhai hati.

Apabila telah kau rasakan manisnya cinta dari sang pencipta,
maka tak perlu lagi kau kejar cinta manusiawi yang rata-ratanya berlandaskan nafsu semata.
Bila telah kau tetapkan hati untuk mencintai tuhan sekalian alam, maka itulah sebenar-benarnya kecintaan yang sejati.

Dan dalam perjalanan menelusuri denai cintai terhadapNYA yang sudah pasti disaluti onak dan duri,
Akan didatangkan seorang yang turut sama mencintaiNYA sebagaimana dirimu juga.
Sebagai peneman dan yang akan menyempurnakan sebahagian daripada imanmu.
Yang padanya ada ketenangan dan kebahagiaan berpaksikan tuhan yang maha satu.

Maka sabarlah duhai hati.

Tidak perlu kau gundah gulana andainya kau masih tidak berkasih dengan manusia.
dia akan datang. itu sudah pasti.
Namun datangnya tiada siapa yang tahu kecuali DIA sang pencipta cinta itu.
Moga datangnya cinta insani itu, akan menguatkan lagi kecintaanmu buat sang pencipta cinta itu sendiri.
Kerana jiwa yang sepi tanpa cinta dan kasih dariNYA, adalah umpama padang pasir yang kegersangan.