Sunday, June 17, 2012

harus kuat !

Assalamualaikum...

sekarang aku p0sting 0rth0paedic,da minggu ke-6 dah
tapi entah laa
hari ke hari rase semakin hilang semangat
senang rase l0st dan yg sewaktu dengannye

w0rd yg paling byk aku dgr drp doctor adalah PROACTIVE
salu doctor suruh medical student proactive
masalahnye...
ader rase nak proactive tapi xkesampaian
ak p0n xtau laa kenape *sigh*
xkan nk terus-terusan camni..

banyak bende baru kene blaja dlm p0sting ni
every week pulak tuka2 team
yg team lepas p0n ak xterc0ver
dah kn msuk team lain
blaja bende lain pulak

salah sendiri..
malas,tak istiqamah,suke keje last-minute
tulaa aku *sigh lagii

takut bile pk mase depan
rase cam xlayak jadi d0ct0r
hari2 ak try pk p0sitif
tp yg negative tu tetap dtg jugak



ya Allahh..


Wednesday, June 6, 2012

pesbuk

Assalamualaikum...

zmn skrg ni sure sume ader pesbuk
payah sgt daah nk jumpe 0rg yg xde pesbuk
tua mude kecik besar m0stly sume ader
zaman tekn0l0gi kate kaaaannn ;)

xsalah p0n ader pesbuk
tp lagi baek kal0 kite gunekan ke arah yg bet0l
kalau b0leh biarlah pesbuk kite tu mnjadi saham kubur kite jgk kelak
p0st bnde yg mngajak manusia ke arah baek2
then 0rg bace..
then 0rg tu tergerak hati nk f0ll0w bnde yg kite p0st tu..
kan dpt pahale free...senang je kan?
j0m jadikan fb ni tmpat nk k0ngsi ilmu, k0ngsi bnde baek2 ;)

j0m laa kite semak balik pesbuk kite
tapis balik gamba2 kite kat sane
yg rase xtutup aurat tu delete cepat2
jgn biarkan kite dpt d0se free bile 0rg tgk
tgk balik status kite dulu2
kalau ader yg mngutuk2 delete je laa
watpe kite nk citer2 kat fb
xde dpt ape p0n kan?
0rg yg bace lam fb tu bkn b0ley t0l0ng buat ape p0n..

ak p0n sedang mncube baiki diri
kadang rase gatal je tangan nk update status fb
kalau dulu laa,
mase awl2 kenal fb,rase sume bnde nk bgtau kat fb
suke sangaat bile 0rg k0men status kite (tah pape) -.-"
tp skrg aku cube..
tiap kali nk p0st status ak akn pikir
perlu ke bgtau kat 0rg?
perlu ke p0st status cmtu?
s0 skrg ni ak sedang cube kurangkan update status kpd bnde2 xperlu :)

p/s: kadang kite tak sedar ape yg kite buat b0leh mndatangkan d0sa..same2 laa saling memperingati :)