Thursday, May 5, 2011

hari ibu

Assalamualaikum..

dengar2 0rang kate hari ibu 8mei..ahad nih la kan
sume duk sibuk pk nk beli adiah ape kat mak2 msing2
asal hari ibu je nk beli hadiah kan..
ak p0n xtau sgt sejarah hari ibu nih
adekah hari ibu nih same sejarahnye ngan hari valentine 0r etc?

tp kal0 ik0tkan..
xperlu hari ibu ni p0n xpe kan
xsmestinye hari ibu ni je kite nk ingt ibu kite,
nak beli hadiah kat ibu kite,
nak sayang2 ibu kite

spat0tnye hari2 p0n kite b0ley buat mcm tuh
tp bab2 beli hadiah tu bg yg mampu je la kan ;)
*cam ak ni xmampu la weyy

ibu kite xharap p0n nk dpt hadiah2 tu sume
cukuplaa bg dia bile kite jd ank yg baik,
ank yg s0leh n s0lehah buat d0rng
xsakitkan hati dia,h0rmatkan dia,bahagiakan dia,d0akan dia tiap2 kali smyg...en0ugh k0t

besar kan jase ibu kat ank2..
bg ank p0mpuan,bile d0rng sndiri jd ibu baru d0rng akn tau cemane..
susah payahnye nk mngandungkan ank,mlahirkan n mbesarkan ank
ngan mcm2 karenahnye t0ksah cakap laa
xcaye g tnye mak msing2

tp ibu kite ttp sabar,ttp sayang kite
dia xpenah biarkan kite..bg kite mkn,cukup keperluan
smpai laa kite besar n bjaye~huu
sbb tu la d0se derhake kat mak sgt2 laa besar
n redha Allah tu tletak pade redha mak ayh

s0..
hargai laa mak k0rang selame d0rng masih bernafas kat tas dunia nih
berbakti laa sebanyak mngkin tuk d0rang
jgn laa sekali2 mnderhake kat d0rng
kite xlayak weh nk buat cmtu kat d0rng..

kal0 sesetengah 0rg tu,hari2 b0ley sms bf/gf
pe kate kal0 hari2 sms mak pulak
tnye kabar d0rang,tnye tgh buat ape..
msti bahagia mak2 k0rang ;)


"Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibubapanya ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya) dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun (dengan yang demikian) bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua ibubapamu dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan)"

[ Luqman 31: 14 ]

No comments: